لایت باکس چیست؟

لایت باکس نوع جدیدی از تبلیغات محیطی هستند. این تابلو ها، درون جعبه ای از نور و رنگ های جذاب، که عموماً جنس جعبه، آلومینیوم است، ساخته می‌شوند.

البته بنا به سلیقه مشتری تابلوسازی، می توان جنس مختلفی را برای ساخت لایت باکس استفاده کرد.

یکی از مهم ترین کارها برای زیباتر کردن فضای شهری و جلوه های بصری آن، استفاده مناسب از  آگهی های تبلیغاتی است.

تا جایی که در کشورهای توسعه‌ یافته و اخیراً در برخی از کشورهای در حال توسعه، در شهرداری‌ ها و سازمان ‌های زیر مجموعه آن، کمیته ها و سازمان هایی برای مدیریت در نظر می گیرند.

افزایش قابل‌ توجه انواع روش های بازرگانی و آگهی های تبلیغاتی، مانند تبلیغات دیجیتالی، تابلو لایت باکس، بیلبورد ها و بنر های بزرگ، تبلیغات چند بعدی و انیمیشنی و … باعث شده است تا شرکت ها و مؤسسات تجاری و صنعتی، به فکر استفاده از روش های تبلیغاتی جدید بیفتند.

روش هایی که هم تنوع دارند و هم مقرون به صرفه هستند و بهتر از قبل می توانند در جلب توجه مشتری کمک کنند.

لایت باکس

تا چند سال اخیر، بنر های تبلیغاتی، هم به خاطر سادگی در نصب و هم به خاطر هزینه کمتر، مورد توجه سازمان ها و شرکت ها برای تبلیغ محصول و یا خدمات خودشان بودند.

اما همان طور که قطعاً مشاهده کرده اید، کیفیت این نوع از بنر ها، بسیار پایین بود و پس از مدتی، به علت باد و باران و عوامل محیطی، شاهد مشکلاتی در رنگ و کیفیت متن این نوع از بنرها می‌شدیم.

مگر آنکه هر هفته، موسسه و یا شرکت تبلیغ‌کننده بنر خود را تعویض می‌کرد تا کیفیت ظاهری آن تغییر نکند، که واضح است این کار چقدر هزینه بر و زمان بر است.

بدین ترتیب چنین روش هایی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نبوده و معمولا برای کسب و کار های مختلف بار مالی فراوانی به همراه خواهد داشت.

بدین ترتیب کسب و کارهای مختلف به دنبال روش هایی برای کاهش هزینه و افزایش کیفیت و کارآیی تبلیغات می باشند.

 

لایت باکس

 

انواع تابلو لایت باکس

تابلوهای لایت باکس دارای انواع مختلفی هستند. به طور خلاصه می توان گفت که در 5 نوع موجود است.

فریم لس آلومینیومی، اسنپ فریم ، کریستالی و پارچه ای. برخی از آنها درون دیوار جاسازی می شوند. به احتمال زیاد در ساختمان های پزشکان و مکان های زیادی آن ها را مشاهده کرده اید. تقریباً همانند یک قاب عکس هستند.

اما وضوح و جذابیت آن ها بسیار بیشتر است. امروزه در برخی از موزه ها و برای دو چندان کردن ظرافت های اثر هنری، از نوع دیواری آن استفاده می کنند.

لایت باکس

لایت باکس کریستالی

لایت باکس کریستالی نوع جدیدتری است که قابلیت تعویض متن تبلیغ را بسیار آسان تر کرده است. به راحتی می توان متن تبلیغ را بین دو پلاستیک شیشه موجود در این نوع تعویض کرد. نکته جالب توجه در مورد کریستالی، این است که می توان آنها را در جاهای مختلف نصب کرد. روی سنگ، گچ، چوب و حتی روی سقف قابیلت نصب دارند.

شکل هایی هم که برای این نوع وجود دارد به سلیقه مشتری تابلوسازی است و می تواند هر شکلی باشد، بدین معنا که فقط به صورت مربع و مستطیل نیستند و می توانند حالت های دیگری هم داشته باشند.

 

لایت باکس آویزان

نوع دیگری که محبوبیت زیادی هم دارد، نوع آویزان است. یکی از مزایای مهم در این نوع، مصرف کم برق نسبت به انواع دیگر است و به خاطر قابلیت آویزان بودن، در مکان های بالاتر نسبت به سطح زمین تعبیه می شوند.

از این رو، جلب توجه بیشتری خواهند کرد.

در صنعت تبلیغات، توصیه می شود که تبلیغ محصول و خدمت مورد نظر را در مکانی قرار دهید که عموم مخاطبان بتوانند آن را مشاهده کنند.

از این رو لایت باکس‌ آویزان دارای این مزیت هستند.

لایت باکس

واضح است که مشتری تابلوسازی برای تبلیغ کسب‌وکار خود، نیاز به تنوع در تبلیغات دارد. به همین دلیل باید هر چند وقت یک بار، متن تبلیغ خود را عوض کند.

این کار ممکن است حتی به صورت هفتگی هم انجام شود.

اغلب شهرداری ها، با این ویژگی سر و کار دارند و به مناسبت اعیاد و یا ایام مختلف باید متن تبلیغ خود را تغییر دهند. اکثر کارشناسان پیشنهاد می کنند، اگر دائما نیاز به تعویض تصویر و متن آگهی دارید، از لایت باکس مگنتی استفاده کنید.

چرا که برای تعویض تصویر و متن آگهی، کار ساده ای را باید انجام دهید. معمولاً پشت انها از ام دی اف است و تعویض متن، بسیار سریع اتفاق می افتد و نیاز به مهارت خاصی ندارد.

جلب توجه مشتری به متن و تصویر آگهی بسیار مهم تر از جلب توجه وی به ساختار خود تابلو است.

اگر در تابلو تبلیغاتی از حداقل آلومینیوم ممکن استفاده شود تا وضوح تصویر اصلی افزایش یابد و نگاه مشتری را بیشتر به متن تبلیغ متوجه سازد تا شکل و شمایل تابلو، از نوع فریم لس استفاده شده است.

گاهی وقت ها هم برخی از مشتریان تابلوسازی با یک تیر دو نشان می زنند. به این معنا که با استفاده از لایت باکس اسنپ فریم (به خاطر کم بودن ضخامت آن، که حدود 3 سانتی متر است)، هم به عنوان پنجره و هم به عنوان یک تابلوی تزئینی و تبلیغاتی استفاده می کنند.

تعویض متن و تصویر این نوع هم کمتر از یک دقیقه طول می کشد. برخی از این مدل ها، یک طرفه و دو طرفه هستند.

یک از جالب ترین نماها برای تبلیغات، آسمان مجازی است که در سقف‌ها کاربرد دارد و معمولاً در هتل‌ها و کافی شاپ ها، استفاده می‌شود.

 

لایت باکس

 

اگر بخواهیم بگوییم که از چه چیز هایی ساخته شده است باید بگوییم که این نوع از تابلو های تبلیغاتی را معمولاً از پارچه بک لایت و لامپ های ال ای دی می سازند.

برای داشتن مقاومت بهتر در برابر نور آفتاب و یا تغییرات رنگ محیط و هم چنین برای ارتقای کیفیت چاپ دیجیتال در کار های تبلیغاتی، از فناوری UV استفاده می شود.

این فناوری کمک می کند تا لایت باکس هم در فضای بسته مانند فروشگاه ها و … و هم در فضای باز مانند شهرداری و دیگر مؤسسات اجتماعی، مورد استفاده قرار بگیرد و این نوع به صورت یک رو و دورو و چهار رو عرضه می‌شود.

 

سازگاری تابلوهای لایت باکس با آب و هوا و شرایط جوی

یکی از مهم‌ترین مسائل در مورد این نوع از آگهی‌ها، سازگاری آن‌ ها با آب و هوای مختلف است. شما برای تبلیغ سازمان و شرکت خود، باید آگهی مورد نظرتان را در مقابل دید مردم قرار دهید. مسلماً فضاهای روباز انتخاب اول شما خواهد بود.

اما بحث اصلی این است که در فضاهای روباز، شرایط محیطی بر روی تبلیغ شما تأثیر خواهد گذاشت.

مثلاً اگر منطقه ‌ای که در آن تبلیغی را به صورت بنر قرار داده‌اید، باد و باران زیادی داشته باشد، مسلماً بنر، پس از مدت کوتاهی، کیفیت ابتدایی را نخواهد داشت.

از این رو شرکت‌ها و سازمان‌ها برای متضرر نشدن، باید به فکر استفاده از تابلو های تبلیغاتی مدرن باشند یکی از گزینه‌ های مطلوب برای آن‌ها می‌تواند، تابلو لایت باکس باشد.

از این رو در ساخت این تابلوها، از پلی استر، و نایلون و دیگر مواد مستحکم و سازگار با آب و هوای مختلف استفاده می‌شود تا کیفیت متن و تصویر تبلیغ در طول مدتی که در معرض دید عموم قرار گرفته است، دچار مشکل و کاهش نشود.

 

موارد کاربرد لایت باکس

این تابلوها در مراکز فروشگاهی، کافی شاپ ها و رستوران ها و فست فود ها، در نگارخانه ها و موزه ها، مترو و …. کاربرد دارد و هم برای اطلاع ‌رسانی و هم برای معرفی و تبلیغ یک محصول و یا خدمات، می توان روی آن ها حساب باز کرد.

شما می توانید برای اطلاعات بیشتر و یا خرید لایت باکس با شماره های موجود در سایت ما تماس بگیرید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.

 

لایت باکس

 

مکان نصب تابلوهای لایت باکس

مکان نصب این تابلوها بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار بگیرد. مثلاً امروزه در بالای ساختمان‌ ها و پل‌ های هوایی و … شاهد استفاده از تبلیغات هستیم.

به این علت که باعث جلب توجه مخاطبان می‌شوند.

اما واضح است که اینگونه از مکان‌ ها، خیلی پرهزینه هستند و شما محدودیت زمانی برای تبلیغ دارید.

(البته اگر شرایط تبلیغ در چنین مکان‌ هایی را داشته باشید، حتماً استفاده کنید. چرا که واقعاً باعث جذب مخاطب می‌شود. معمولاً رانندگان و سرنشین‌های خودروها، در هنگام گیر افتادن در ترافیک، این قبیل تبلیغات را نگاهی می‌اندازند.) عمر این نوع از بنر بسیار بیشتر است.

از این رو بهتر است در هنگام سفارش، به مکانی که قرار است آن را تعبیه کنید، توجه کنید تا در هنگام تعویض متن و تصویر دچار مشکل نشوید.

نصب لایت باکس‌ ها هم معمولاً به صورت دیواری و ایستاده است. اما برخی‌ها ترجیح می‌دهند که از نوع  آویزان هم استفاده کنند.

 

اهمیت نورپردازی و پراکندگی نور در لایت باکس

نورها هم در این نوع از تبلیغات بسیار مهم هستند. بدون شک یک تابلوی تبلیغاتی، (از هر نوعی)، اگر در پراکندگی و ترکیب رنگ‌ها دچار مشکل باشد، نه تنها باعث جذب مشتری نخواهد بود، بلکه بیشتر باعث فراری دادن مشتری خواهد بود.

یک تابلو تبلیغاتی را در نظر بگیرید که مثلاً رنگ متن آن، زرد باشد و پشت زمینه تبلیغ هم سفید. واضح است که متن خیلی خوانا نخواهد بود.

لامپی که در پشت هنگام ساخت لایت باکس قرار می‌دهید هم باید برای پراکندگی نور، مناسب باشد.

هر موقع که این لامپ، (بهتر است که از نوع ال ای دی باشد)، دچار مشکل شد، باید سریعاً تعویض شود تا مشکلی برای زیبایی و خوانایی آن ایجاد نکند.

این نوع  هم از داخل و هم از پشت، نور ایجاد می‌کند.

این نور، اغلب توسط لامپ ال ای دی و یا لامپ فلوئور سنت (مهتابی) تولید می‌شود.

در ساخت لایت باکس، تکنیک های جلب مشتری بسیار مورد توجه است.

یکی از این تکنیک ها، رنگ‌ها و سازگاری و درخشش آن‌ها در مقابل تغییرات نور محیط است.

اگر بخواهید این تابلوها را در فضای باز استفاده کنید، نور خورشید در طول روز و تاریکی هوا در طول شب، می‌تواند بر پراکندگی نور و در نهایت جلب مشتری تأثیر بگذارد.

از این رو می‌توان کیفیت نورپردازی را به قدری بالا برد که انگار شما در مقابل یک تلویزیون قرار دارید.

تنظیم نور لامپ و استفاده از رنگ ‌های متناسب با متن تبلیغ، از ویژگی‌هایی است که باید موسسه و سازمان تبلیغ‌کننده، برای آگهی خود در نظر داشته باشد. دوباره تاکید می‌شود، وقتی که از این تابلوها در فضای باز استفاده می‌شود، (مثلاً بر روی تیرهای چراغ برق و یا هر جای دیگری در فضای باز)، باید شرایط مختلف مانند، باران و برف، آلودگی و وزن خود تابلو لایت باکس هم مورد توجه قرار بگیرد. مخصوصاً اگر ازنوع آویزان استفاده می‌کنید، وزن، المان بسیار مهمی است.

لایت باکس کریستالی

مزیت لامپ ال ای دی بر مهتابی

در گذشته، با استفاده از فلورسنت و یا همان مهتابی‌ ها، نوردهی برای تابلوهای لایت باکس تأمین می‌شد که معایبی داشت.

مثلاً یکی از معایب آن، عمر کوتاه آنها و عدم پراکندگی مناسب نور بود.

اما امروزه با استفاده از چراغ‌های ال ای دی علاوه بر صرفه‌جویی قابل‌توجه در مصرف برق، طول عمر آن‌ها هم افزایش یافته است.

لامپ‌ های دیگری هم هستند که بنا بر سلیقه و بودجه مشتریان تابلوسازی می‌توان از انها در تهیه و تولید لایت باکس بهره گرفت.

یکی از گزینه‌ هایی که مشتریان برای چاپ طرح خود بر روی لایت باکس دارند، این است که مستقیم طرح و یا لوگو را بر روی طلق چاپ کنند.

البته برخی دیگر ترجیح می‌دهند که ابتدا، طرح را بر روی استیکر چاپ کنند و پس از آن بر روی طلق بچسبانند. سلیقه برخی دیگر هم این گونه است که اول بر روی بک لایت چاپ می‌کنند و پس از آن بر روی طلق چاپ می‌کنند. هر کدام دارای مزایا و معایبی هستند که به سلیقه و بودجه سازمان مربوط می‌شود.